top of page
Blue-Stripe.png

פרק 8- סודהסטרים כסיפור הצלחה עסקי גלובלי וערכי, כאי של שלום בין עמים ועדות

סודה סטרים היא חברה המקיימת בפועל דו קיום מכבד, שילוב וקידום אוכלוסיות עם צרכים שונים מכל העדות, הדתות והגילאים.

ראיון מרתק עם עינב מינה, מנהלת משאבי אנוש בסודהסטרים הגלובלית, וחברת הועד המנהל של איל"ת ואלעד ברדס - מנהל הגיוס בתפעול, המספרים איך הם עושים זאת בפועל.

מראיינת: ענת רונאל מטלון

כאשר עינב מינה, מנהלת משאבי אנוש ב"סודה סטרים" הגלובלית (המטה העולמי בארץ) וחברת הועד המנהל של איל"ת, הציעה שנקליט פודקאסט על נושא האקטואלי של דו קיום ערבי ישראלי המוצלח בחברתם, לא הבנתי עדין איזו חברה ערכית זו, המקיימת בפועל ערכי כבוד לדתות ועדות שונות, חוגגים את כל החגים של הדתות והעדות השונות וכל צוות מורכב ממגוון דתות ועדות. הם קוראים לעצמם "אי של שלום".

  • דואגים לתחבורה ולינה לעובדים מבני המיעוטים המגיעים מרחוק ומעבר לקו הירוק.

  • קידום ותעסוקת נשים בדואיות (הקימו מפעל מיוחד בכסייפה כדי לאפשר להן לעבוד בקרבת ביתן).

  • אסירים משוחררים -ה קימו מפעל בתוך בית כלא כדי להרגיל אסירים להרגלי עבודה, חלק מהם משולבים בעבודה לאחר שחרורם עם ליווי של עו"ס, אחד מהם כבר מנהל המסייע לשילוב האסירים בעבודה.

  • תעסוקת מבוגרים (קלטו לאחרונה בת 69 ויש גם מנהל בן 73).

  • מתייחסת לנושא נשים בגיל המעבר .

  • מקדמת תכניות בקיימות וחשיבות המיחזור.

  • "אומץ עסקי" כערך מרכזי (מגורמי הצלחה) בחברה.

  • חברה המעודדת יוזמות של העובדים ולמידה מטעויות –אומרים לעובדים "תעיזו ותעשו- עדיף לעשות ולטעות" .

ערכי החברהמוטמעים בה לאורך כל התהליך- החל מראיונות וקליטת עובדים והמשך בעבודה , והם:

  1. אומץ עסקי- לעשות ולהעז .

  2. אופטימיות ואנרגטיות- הסתכלות חיובית. חשוב להם לגייס אנשים אופטימיים וחיוביים – מה שמשפר את תהליך היקלטותם ותרומתם לחברה.

  3. מצויינות – בתהליכים, תשתיות.

  4.  סינרגיה, One soda כולם מדבים עם כולם.

  5. יוזמה ודחיפות – לחדשנות ותהליכים מהירים-  סוד הצמיחה.

  6. יצירתיות- כל עובד, גם עובד יצור יכול להביא הצעות ולשפר. מעודדים הצעות של העובדים, כך למשל פתחו מיני מפעל למיחזור והפרדת פסולת ביוזמת העובדים.

  7. קיימות- פיתחו לומדה ומערכי שיעור על קיימות לבתי ספר ברמות שונות כולל לומדה אינטראקטיבית לתלמידים שילמדו על הנושא.

  8. העובדים בחברה נקראים "סטרימרים" – בכל מחלקה יש גיוון, כל עובד צריך לרצות לעבוד עם האחר ולהיות אופטימי.

גיוס עובדים

משרות פנויות מתפרסמות באתר החברה.

נעזרים רבות בשיטת "חבר מביא חבר" .

בהתחלה עורכים ראיונות מצולמים.

מחליטים אם לזמן את המועמד.

מה שואלים בראיון : מבקשים מהמרואיין לספר על תפקיד שעשה, פרויקטים שהוביל, ציפיות שכר ועוד.

מצפים מהמרואיין לשאול על הארגון, להראות שלמד על החברה קודם. להיות אמיתי, לראות שמגיע למשרה עם תשוקה נכונה. נקודת המוצא היא שהמועמד חייב לבדוק מה הוא רוצה, במה הוא טוב וחזק, ולמה רוצה לעבוד בתפקיד זה אצלם.

השכר עולה עם הותק. אך ברור כי מי שמתקבל והוא בעל ניסיון וכלים מתאימים, יקבל משכורת גבוהה יותר.

לקראת סיום הפרק עינב ואלעד גם מספרים על דרכם האישית לתפקיד,

בקיצור שווה להאזין!!!

אלעד הקים בשנה האחרונה קבוצה בפייסבוק למחפשי עבודה

מפוטרי הקורונה ומעסיקי המחר - יחד מוצאים עבודה

הפרק אמנם ארוך.. אך ניתן לחלק את ההאזנה, לפי זמינותכם..

ניתן להאזין לפרקים הקודמים של הפודקאסט "קריירה זה קול הסיפור"

באתר  אַיֶלת - האגודה הישראלית ליעוץ תעסוקתי ולפיתוח קריירה

ובספוטיפיי ביוטיוב.

bottom of page