top of page

סדנת יעוץ קריירה בגישת CBT

סדנה של טל גומא ומירב רוזנפלד


תקציר

טיפול תעסוקתי, המבוסס על המחקר בפסיכולוגיה תעסוקתית, יכול להיות מופרה מגישות טיפול נוספות. למשל, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי. חיבור זה מאפשר עבודת עומק פסיכולוגית משמעותית עם נועצים.

בסדנה הקרובה נציג מודל לטיפול תעסוקתי בגישת CBT שפיתחנו, ונלמד כיצד לעשות בו שימוש על מנת להעמיק את תהליך הייעוץ התעסוקתי דרך התמודדות עם חסמים רגשיים ועבודה עם אמונות ליבה המקשות על תהליך הבחירה התעסוקתית.


על הסדנה

קשיים רגשיים וקשיים תעסוקתיים שזורים זה בזה, ומהכיוון השני תחושות אושר והגשמה בחיים פעמים רבות משקפות קריירה מצליחה. כיועצי קרירה אנו מתלבטים לא אחת בדילמות ביחס למגוון בעיות רגשיות שאנו פוגשים בקליניקה. האם להמשיך בתהליך הייעוץ או להפנות לטיפול אצל פסיכולוג קליני? מה מבחין ייעוץ מטיפול? עד לאן "נכון" שנתקדם בתהליך? איך להתמודד עם דכאון וחרדה שמקשים על בחירה תעסוקתית? ועוד.

ייעוץ תעסוקתי לא בהכרח נותן מענה טיפולי רחב בדיוק כפי שטיפול רגשי ע"י מטפלים שאינם מהתחום התעסוקתי, מתקשה לכסות היבטים תעסוקתיים ספציפיים, שרלוונטים מאד למצוקת הפונים.

בסדנה אנו מזמינות אתכם להכיר מודל עבודה יישומי שפיתחנו, לטיפול תעסוקתי. המודל הנו מודל עבודה אינטגרטיבי, המשלב בין ייעוץ קרייירה לבין טיפול בגישת ה CBT. הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי חולק עקרונות משותפים עם הייעוץ התעסוקתי ואנו מאמינות כי ניתן להעשיר כל אחד מהם בעזרת השני.

הסדנה תשלב למידה עם התנסות חווייתית, שתכלול בחינה של "תקיעויות" אישיות בקריירה ועבודה באמצעות תאור מקרים של נועצים.


מועדי הסדנה: ימי שלישי 2.5, 9.5, 16.5, 23.5, 30.5 בשעות 17:00-19:30

הסדנה מקוונת

היקף: 16 שעות אקדמיות


מבנה הסדנה:

הסדנא כולה תשלב בין חלקים פרונטליים לבין תרגולים אישיים וקבוצתיים של משתתפי הסדנה.


במפגשים הראשון והשני - הצגת המודל על שלביו השונים, היכרות עם עקרונות וכלים מתוך ה CBT ושילוב שלהם עם הכלים המוכרים בייעוץ התעסוקתי.


במפגשים השלישי והרביעי - העמקה בשלב זיהוי מוקד התהליך, תרגול המשגת מקרה וניסוח הסבר פסיכוחינוכי. עבודה על תכנית ההתערבות. עבודה דרך ניתוח מקרים.


מפגש חמישי - אינטגרציה של הנלמד במפגשים השונים, תרגול וסיכום הסדנה.


על המנחות:

טל גומא, פסיכולוגית, חברה מומחית באיט"ה, בתהליך הסמכה להדרכה. מטפלת בקלניקה פרטית ב CBT ומדריכה מטפלים ב CBT במדור הקליני באוניברסיטת חיפה. בעלת ניסיון רב שנים בייעוץ ארגוני בכלל וייעוץ אישי למנהלים בצמתי קרירה בפרט. מרצה באקדמיה.



מירב רוזנפלד, פסיכולוגית תעסוקתית מומחית. חברה מומחית באיט"ה, בתהליך הסמכה להדרכה. בעלת ניסיון רב שנים בייעוץ קריירה, מטפלת בקליניקה פרטית בגישת CBT, מרצה באקדמיה, מנחה סדנאות ועובדת במקביל גם בתחום הערכה ומיון.




bottom of page