top of page

לוגותרפיה באוריינטציה תעסוקתית

סדנה של ד"ר פנינית רוסו-נצר

תקציר

לוגותרפיה (תרפיה באמצעות משמעות) הינה גישה טיפולית שנוסדה ע"י הנוירולוג והפסיכיאטר, פרופ' ויקטור פראנקל, מחבר רב-המכר העולמי "האדם מחפש משמעות".

הגישה ממוקדת בטיפוח הגרעין הבריא באדם וביכולתו למצוא משמעות בכל מצב, לצמוח אל מול נסיבות החיים, על האתגרים וההזדמנויות שהם מזמנים, תוך מכוונות אל העתיד.

חיפוש משמעות מצוי בליבת הקיום האנושי, וחוצה דורות ותרבויות.

מחקרים רבים מצביעים על תפקידה המרכזי של משמעות בחיים ברווחה נפשית ופיזית, כמו גם כמרכיב מפתח בהתמודדות עם מצבי משבר וסיכון.

בעידן הפוסט- מודרני, הגלובלי והדיגיטלי של ימינו, בולטים אספקטים של חוסר יציבות, ניכור ואובדן משמעות. בסדנה נכיר את נושא המשמעות בחיים באופן רחב, על היבטיו המגוונים, בזיקה לעקרונות הלוגותרפיה ולידע תיאורטי ואמפירי עדכני בתחום, ונתמקד גם במודלים בנושא של משמעות בעבודה. הסדנה תכלול גם תרגילים להתבוננות עצמית במסע האישי לחיפוש משמעות.

היקף הסדנה: 16 שעות אקדמיות

תאריכי הסדנה: יום ג' 5.9,יום ד' 13.9, יום ד' 20.9,יום ג' 26.9 בשעות: 17:00-20:15

הסדנה מקוונת

על המנחה

ד״ר פנינית רוסו-נצר - מרצה בכירה וחוקרת מובילה בתחום המשמעות בחיים. ראש החוג לחינוך וחברת סגל בכירה במכללה האקדמית אחוה; לוגותרפיסטית וראש תוכנית ההכשרה ללוגותרפיה באוניברסיטת תל אביב; ראש מכון מצפן למחקר, פיתוח ויישום משמעות בחיים; מתמחה בתחומים פסיכולוגיה חיובית, פסיכותרפיה קיומית, רווחה נפשית ותהליכי שינוי וצמיחה במעגלי החיים; עורכת שותפה של ארבעה ספרים בנושאים אלו ומחברת שותפה של ארבעה נוספים. זוכת פרס הוקרה מטעם הדיוויזיה למשמעות ורוחניות, האגודה הבינלאומית לפסיכולוגיה חיובית (IPPA).https://www.pninitrn.com/


bottom of page