top of page

ביקורת אתר אינטרנט, דן בונה

תקציר: [Mind Tools[1 הינו אתר שהוקם בשנת 1996 כאתר לקורסים והכשרות אונליין. עם השנים ועם התפתחויות טכנולוגיות הענן המאפשרות ריכוז ידע עצום ברשת, הפך האתר למאגר כלים ענק לפיתוח קריירה ולהתקדמות מקצועית וכיום האתר מיועד למבקרים שמעוניינים ללמוד ולרכוש דרכים ואמצעים לקידום מקצועי ולפיתוח הקריירה שלהם.


בזכות נגישותו וההיקף המרשים של הכלים שהוא מקנה, האתר חצה את רף 10 מיליון המבקרים בשנה מכל רחבי

העולם כבר בשנת 2009 ובשנת 2012 זכה האתר ומפעיליו בתואר הכבוד הרשמי של ממשלת בריטניה לעסקים "Queen's Award for Enterprise."


הנכס המרכזי של האתר, המשתקף גם משמו, הוא ספריית ארגזי הכלים הנגישים שהאתר מציע עבור אנשים המעוניינים להתקדם מקצועית, וזאת תוך הבנה מעמיקה של תהליכי פיתוח הקריירה והקידום הקיימים כיום בעולם. ספריות ארגזי הכלים מחולקות לנושאים – כלי אסטרטגיה, כלי ניהול, כלי מנהיגות, כלי ניהול פרויקטים, כלי קבלת החלטות, כלי פתרון בעיות, כלי תקשורת, כלי ניהול לחצים, כלי ניהול זמן, כלי פיתוח קריירה, כלי מיומנויות למידה וכלי פיתוח יצירתיות.

מיד לאחר בחירת ארגז הכלים המתאים, עולה הקדמה המתארת בכלליות את הגדרת הנושא ואת המרכיבים והכלים הקיימים בנושא ולינק המקשר לכל אחד מהמרכיבים.


למשל – מיומנויות תקשורת:


כחלק מארגז הכלים של מיומנויות התקשורת האתר מציע מספר רב של מאמרים, כלים אבחוניים והרצאות וידאו.

בדוגמה שלהלן ניתן לענות על שאלון כישורי תקשורת ולקבל תוצאות על פי רמות המעידות על יכולת ההקשבה והיכולת לזהות ולהיענות לצרכים של האחר.



ובלינק אחר בקטגוריה ניתן לשמוע הרצאות וידאו על הקשבה פעילה



בעיני, המרכיב המרשים ביותר באתר הינו האיסוף והפירוט של המודלים עליהם נסמכים הכלים וההרצאות השונות. למעשה כל כלי תיאורטי שפותח ביחס לנושאים השונים מוצג באתר בצורה בהירה וידידותית למשתמש, כאשר רבים מהכלים ניתנים להורדה כערכות למילוי עצמי.


בדוגמה שלהלן מוצגת ערכה למילוי עצמי המבוססת על מודל S.W.O.T.., מודל מוכר בעולם העסקי, מאפשר קבלת החלטה מושכלת בכל נושא, כולל כמובן בנושאי פיתוח קריירה, וזאת על סמך מיפוי החוזקות (S)-החולשות (W)-ההזדמנויות (O), והסיכונים (T) של האדם. למשל – במידה ואדם מעוניין לבחון את האפשרות של מעבר מעמדה של שכיר במשרה מלאה לעמדה של עצמאי הוא יכול למלא בהתאם להנחיות את הערכה ומכאן לקבל שיקוף מפורט של מצבו ובהתאם להחליט אם וכיצד נכון לו לפעול.


בערכה קישורים למאמרים תיאורטיים על המודל וקישורים להנחיות על אופן השימוש בו. כמו-כן האתר מפנה לכלים נוספים הקשורים לבניית אסטרטגיית פעולה אישית.



חלק מהחומרים באתר פתוחים למנויים בתשלום בלבד, אך גם למבקר ללא תשלום מובטחת חווית שיכרון מהעושר האדיר של הכלים ושל הידע המרוכז באתר. כאן אולי גם טמונה חולשתו של האתר – מרוב עושר של מידע וכלים, נדמה שנדרשת ערכה בפני עצמה באתר בכדי להצליח לבחור את הכלי המתאים ביותר לשימוש.


לסיכום, הייתי בהחלט ממליץ לכל איש מקצוע בתחום הייעוץ התעסוקתי היכרות אינטימית עם אתר mindtools.com המרשים והייחודי. הוא אתר שבהחלט ניתן לכנותו בתחום עיסוקנו "האתר שיש בו הכל".


יחד עם זאת, כמו באתרים רבים בעידן המידע, העושר שלו יכול להציף את המשתמש, ולכן כאשר ברצונכם לחשוף לקוח לאחד מהכלים שבאתר, מומלץ לשלוח לינק ספציפי שיחבר אותו לכלי המסוים המתאים לצרכיו. בנוסף הייתי בהחלט ממליץ ליועצים תעסוקתיים להפוך להרגל קבוע את השיטוט באתר זה לצורך התעדכנות והעשרת ארגז הכלים המקצועי.


---------------------------

דן בונה, "סטרייב" תל-אביב

bottom of page