top of page

המרכז להכשרה ושיקום מקצועי, ליד בי"ח לוינשטיין, רעננה, חמדה לוי; דפנה בר-אל

"לאחר אינספור כישלונות, לא ידעתי לאיזה כיוון ללכת. בקורס קיבלתי מפתח לחיים חדשים", סיפר בחור אשר שימש בעבר כרופא בכיר והגיע לשיקום המקצועי בעקבות פגיעה מוחית ובמצב נפשי קשה של דיכאון. בתהליך שיקומי חזר למעגל העבודה, וכיום הוא עובד כמדריך שיקומי לאחר שלמד בקורס המתנהל במרכזנו: קורס להכשרת עובדי השמה ומדריכים שיקומיים.



בחורה אשר עלתה ארצה לפני עשר שנים לאחר השתלת כבד שיתפה כי: "לפני שנים עליתי 'פיזית' לארץ, אך התהליך אותו עברתי במרכז אפשר לי עלייה נפשית. היום אני מעורה בחברה הישראלית, עובדת בשני מקומות, מתפרנסת ומהווה מודל חיובי לילדיי".


"כיום אני רואה גם את המעלות, לא רק את המגרעות", סיפר בחור אשר חווה משבר נפשי וכיום עובד כמתכנת בחברת היי-טק.


אלה הם מקצת מהדברים המרגשים שנאמרו על ידי בוגרי המרכז.

מטרת המרכז הינה לאפשר שיקום מקצועי לאנשים עם מגבלות פיזיות, חושיות ונפשיות . המרכז מספק שירות עבור זכאי המוסד לביטוח לאומי או משרד הביטחון המוכרים כנכים בעלי 20% נכות ומעלה (נפגעי עבודה מ-10% נכות ומעלה זכאים לשיקום תעסוקתי).


שירותי המרכז כוללים ארבעה שלבים:

א. אבחון וייעוץ תעסוקתי.

ב. הכשרה מקצועית.

ג. ליווי פסיכו-סוציאלי.

ד. סיוע בהשמה בשוק העבודה הפתוח.


בתחילה עוברים הפונים תהליך אבחון וייעוץ תעסוקתי. התהליך מתבצע על-ידי פסיכולוגיות תעסוקתיות וכולל הערכת כשרים, כישורים, נטיות מקצועיות ושאיפות של הפונה. המטרה המרכזית הינה לעשות אינטגרציה בין מציאות חייו, כישוריו, סגנון עבודתו וכמובן רצונו של הפונה, תוך התייחסות למגבלה והשלכותיה. בסיום שלב זה ניתנות המלצות לעבודה, לימודים, ועיסוקי פנאי בראייה כוללת של התפתחותו האישית והמקצועית של הפונה.


בתום האבחון חלק מהפונים מופנים להכשרה מקצועית, אם באמצעות קורסים פנימיים של המרכז או דרך הכשרות המתנהלות מחוץ למרכז. ההכשרה הינה יחידנית, משמע שאורכה ואופייה נקבעים על-פי יכולתו של הלומד. רשימת הקורסים הניתנים במרכז כוללת: אופטיקאות, עריכת וידאו, עיצוב גרפי, טכנאות שיניים, עובדי השמה ומדריכים שיקומיים, רפרנטים לביטוח, הנהלת חשבונות, עיבוד שבבי ממוחשב, טכנאי מחשבים ומנהל רשת, עובדי ייצור באלקטרוניקה, וקורס חשמלאי מעשי ומוסמך.


במהלך ההכשרה המקצועית מלוּוים הלומדים על ידי עובדות סוציאליות המעניקה טיפול פסיכו-סוציאלי באופן פרטני וקבוצתי.

לקראת שלבי הסיום של הכשרתו המקצועית, משתתף הלומד בסדנה לחיפוש עבודה, וכן משלב במקביל ללימודיו הכשרה מעשית שבה עובד בפועל פעם או פעמיים בשבוע במקום שאותר על ידי עובדות ההשמה של המרכז. שיעור ההצלחה של יחידת ההשמה עומד על 68% השמה.


בנוסף, המרכז מפעיל תוכניות ייחודיות עבור אוכלוסיות ספציפיות:

חמדה לוי, מנהלת המרכז להכשרה ושיקום מקצועי ליד בי"ח לוינשטיין

דפנה בר-אל, מרכז להכשרה ושיקום מקצועי ליד בי"ח לוינשטיין


פרטים של המרכז:

טלפונים: 09-7705767, 09-7705700

bottom of page