top of page

כל ההתחלות קשות, נורית אגמי

אני יַזֶמת חברתית ומנכ"ל של חברת ההשמה רשת אגמי ויש לנו חזון חברתי. אני רואה את הייעוד שלי ושל עובדי החברה כשותפים לחזון החברתי שלי שהוא לעזור לאנשים ולמחפשי עבודה בפרט כי העיסוק שלנו הוא בתחום הזה. את חברת ההשמה הקמתי ב- 2007 וב- 2010 התחלתי לכתוב בלוג.



כמו כל ההתחלות, גם ההתחלה הזו לא היתה פשוטה. לכתוב את הפוסטים הראשונים דרש השקעת זמן ומאמץ. זו מיומנות שצריך לרכוש אותה ועם הזמן היא משתפרת. לאחר שנים שאני כותבת, כיום ייקח לי לכתוב פוסט כשעתיים. בעבר אותו פוסט היה לוקח לפחות כפול זמן. הפוסטים האחרונים שהוצאתי הם יותר עמוסים במלל ובתוכן והרבה פעמים גם יותר מורכבים רעיונית לעומת הפוסטים הראשונים. עצתי , למי שמעוניין להתחיל לכתוב בלוג, היא פשוט להתחיל. עם הזמן משתפרים וזה נהיה הרבה יותר קל.

פעם, הייתי מוציאה תכנים חדשים בתדירות מאוד גבוהה. כיום אני מודה שהתדירות ירדה. אני יכולה להרשות לעצמי לשחרר כיום פחות תכנים חדשים כי יש לנו באתר כבר כל כך הרבה תכנים וניתן גם למחזר אותם מידי פעם כי הרי האנשים ברשימות התפוצה מתחלפים ומתווספים אנשים חדשים, אז החדשים לא קראו את התכנים מלפני שנתיים. חוץ מזה, גם האנשים הוותיקים לא זוכרים את התכנים שפורסמו מזמן. אז ניתן למחזר תכנים טובים. לגבי תכנים חדשים - אני מאמינה באיכות ולא בכמות. אני מעדיפה להוציא פוסט אחד חדש מאוד מעניין בעל ערך גבוה פעם בחודש מאשר לפרסם תכנים על בסיס שבועי שיהיו פחוּתי ערך. לא את כל התכנים אני "מייצרת". למשל – יכולים להיות מאמרים של מחקרים מחו"ל ואני "אגייר" אותם ואוסיף עליהם את התובנות שלי ואת הפרשנות שלי. כמובן שאתן קרדיט לכותב המאמר ואפנה למאמר המקורי. אני חושבת שכשכותבים בלוג, גם אם לוקחים תוכן של מישהו אחר, כדאי לנו להוסיף את התובנות שלנו ואז באישזהו מקום חידשנו וקצת "אימצנו" אותו, גם אם לא מדובר בתוכן מקורי שלנו. עצם זה שרשמתי ניתוח או שיתפתי בתובנות שלי והתוכן הזה מופיע רק אצלי, אז למעשה מדובר בתוכן של מישהו אחר עם תוכן מקורי שלי. ההשקעה לא מתחילה ונגמרת בכתיבה של פוסט – צריך אתר, צריך לקדם את הפוסטים במילות המפתח הרלוונטיות אז צריך גם להבין בקידום אורגני וצריך גם לפרסם את הפוסט לאחר כתיבתו. את האתר הראשון, על פלטפורמת וורדפרס, אני הקמתי. זה היה בהתחלה. היום יש לי אנשים שמתחזקים לי את האתר ומפרסמים את התכנים. כתיבה של בלוג, זו השקעה יחסית גדולה ולדעתי זה שווה את זה כאשר מדובר בריצה לטווח ארוך. אם המטרה היא בעיקר בשביל לייצר מכירות כאן ועכשיו, כתיבת בלוג זו השקעה גדולה שלא מצדיקה את המטרה. המניעים לכתיבת הבלוג:

בתחילה תפסתי את הבלוג בעיקר בתור כלי שיווקי, כלי שיאפשר לנו לעזור ליותר מחפשי עבודה ולתת להם מגוון של שירותים שיעזרו להם. עם הזמן התפיסה של הבלוג השתנתה ויחד עם התפיסה, השתנו גם התכנים. כיום יש בבלוג הרבה תכנים שהם הרבה מעבר לנושא של חיפוש עבודה. יש תכנים בנוגע לתת-מודע, ביטחון עצמי, מגמות בשוק העבודה, תחום של קריירה וגם נושאים שהם במיוחד עבור אנשי משאבי אנוש ואפילו עבור יזמים. כיום, אם יש נושא שנדלקתי עליו, אני יכולה לשבת ולכתוב עליו בספונטניות ואין שום מטרה נסתרת חוץ מההנאה שלי בכתיבה ושיתוף הידע עם אנשים נוספים. מדובר בנתינה נטו. למשל – אחד הפוסטים נתן כלים איך לבחון את התרבות הארגונית של ארגון כך שאנשים יוכלו לבחון את ההתאמה שלהם לארגון. הפוסט הזה לגמרי מספק את הידע שנדרש לאדם על מנת לבחור את מקום העבודה הבא שלו, למשל כאשר מועמד מקבל שתי הצעות עבודה במקביל וצריך לבחור. התועלות בעיניי של כתיבת בלוג:

1. חזון חברתי - כחלק ממימוש החזון החברתי שלנו של לעזור לאנשים. הבלוג נותן ערך מוסף גבוה בתחום של חיפוש עבודה וקריירה ועד היום מאות אלפי אנשים נחשפו לתכנים שלנו.

2. בידול - חברת השמה עם בלוג גדול, זה מבדל אותנו לעומת שאר חברות ההשמה. יש לנו קהל עוקבים גדול ואיכותי, כולל מעסיקים, אנשי גיוס, ואנשי משאבי אנוש. קל לנו יותר לגייס ארגונים מגייסים בתור לקוחות שלנו ואנחנו גם מקבלים פניות יזומות. בפגישות עם לקוחות, קורה לפעמים שלמשל סמנכ"לית משאבי אנוש אומרת לי: "אני עוקבת אחרי הבלוג שלך". זה משהו שכיף לשמוע. 3. יתרונות בתחום ההשמה – דרך נוספת להגיע אל מחפשי עבודה ולקבל מועמדים שלא היו מתקבלים בדרך אחרת ונחשפים למשרות שלנו דרך הבלוג. 4. מטרות שיווקיות – בתחום של שירותים בתחום חיפוש עבודה וקריירה, מגיעים אלינו לקוחות אחרי שנחשפו לתכנים שלנו. בעידן של היום, קשה מאוד למכור אם לא נתת ערך מוקדם ללקוח. הרבה יותר קל למכור לאנשים לאחר שקיבלו ערך מאוד גבוה בחינם כי הלקוח כבר מכיר אותך, מחבב אותך וסומך עליך. הכי חשוב, הוא קיבל משהו בעל ערך ממך ואנשים רוצים לתת בחזרה למי שנתן להם קודם. 5. נהפכתי לאוטוריטה – זה אחד מתוצרי הלוואי של הבלוג. מזמינים אותי להרצאות ומראיינים אותי בתקשורת. אני וגם החברה שלי מקבלים חשיפה ופרסום. אנשים מכירים אותי ואת הפעילות שלי ושל החברה שלי. איך אנשים מגיעים אלינו?

1. דרך קידום אורגני – יש לנו הרבה תוכן ואנשים מגיעים דרך חיפוש בגוגל. 2. דרך רשימות התפוצה שלנו – אנחנו מדוורים על כל פוסט חדש את רשימת התפוצה שלנו ואת עשרות אלפי החברים בקבוצות שלנו בלינקדאין ובפייסבוק. 3. פרסומים ברשתות החברתיות. 4. אנשים כבר מכירים אותנו ומגיעים אלינו ישירות. לסיכום לבלוג שלי כיום יש מאות אלפי קוראים בשנה אחת ואני נהנית מעצם הכתיבה וכל התועלות הן מבחינתי סוג של בונוס למה שאני גם ככה אוהבת לעשות, שזה לכתוב, לשתף בידע בעל ערך גבוה שעוזר לאנשים. לא כל מחפש עבודה, יכול להרשות לעצמו יועץ אישי בתשלום. לדעתי, אנחנו העזרה הכי טובה ומקיפה שניתן להשיג כיום בחינם.


נורית אגמי, www.agamy.co.il

bottom of page