top of page

עולם העבודה פוסט-קורונה: ביבליוגרפיה תובנות על שוק העבודה, חיפוש עבודה וגיוס עובדים ערך: בני בנימין

הספרות המקצועית והפופולארית עברה לעסוק במציאות החדשה ("The New Normal") בשוק העבודה והשלכותיו. למעשה משתמשים ב- "The New Normal" כביטוי מועדף על "פוסט-קורונה" כי ה"פוסט" איננו נראה באופק. המאמרים לפניכם עוסקים גם בפיענוח "ההתפטרות הגדולה"(The Great Resignation) בארץ ובעולם והשלכותיה. הקוראים מוזמנים לסייר בספרות בעברית ובאנגלית בקישורים שלהלן:


ברמלי גולן, ד. (2021). המרוץ למילוי השורות בהייטק: כל הוויתורים שמעסיקים מוכנים לעשות: ניתוח של עשרות אלפי שיחות עם מועמדים שעשתה חברת גוטפרנדס, מהמובילות בתחום ההשמה להייטק, מגלה שהלחץ לאייש מתכנתים ומנהלי צוותים מאלץ חברות להתגמש בדרישות • גם חסרי הניסיון וגם הוותיקים מאוד מרוויחים. גלובס.


הגר (2021). דוח מצב – גיוס עובדים ב-2022; כך תתאימו את עצמכם למצב בשוק. מעוף-המשאב האנושי.


זרוע העבודה (משרד הכלכלה והתעשייה). (2022). זרוע העבודה משיקה לראשונה את אתר "עבודאטה" -- מיזם להנגשת נתונים ומידע על שוק העבודה, תעסוקה ושכר במגוון רחב של עיסוקים ומסלולי לימוד. משרד הכלכלה והתעשייה.


מטעם Fluenzy(2021). העסקים והעובדים מדברים בשפה שונה לחלוטין - הגיע הזמן לייצר שפה משותפת של עולם העבודה ההיברידית". Y-Net.


מנלה, מ. (2021). עובדי בומרנג: התופעה החדשה שהוליד גל התפטרויות הקורונה (משבר הקורונה הוביל לשיעורי התפטרות חסרי תקדים בעולם המערבי – אבל יחד איתונולדה גם תופעה שהולכת ומתרחבת: עובדים שעוזבים את מקום העבודה, עוברים למקום אחר ואז חוזרים למקום הקודם, לרוב בתנאים משופרים). כלכליסט.


מנלה, מ. (2021). גל ההתפטרויות הגדול הגיע לישראל: "עוזבים פי שלושה מאשר לפני שנה" – (כמו במקומות אחרים בעולם, גם בישראל תקופת הקורונה גרמה לאנשים להרהר במסלול חייהם ובמצבם התעסוקתי - ולרבים מהם לעזוב את העבודה. מיהם האנשיםשמתפטרים, מדוע זה קורה בתקופה של משבר כלכלי, ולמה קשה כל כך לגייס עובדים אף שהמשרות הפנויות בשיא). כלכליסט.


מערכת Hrus (2021). פוסט-קורונה: עבודה היברידית תנוע על הספקטרום המהפך של עבודה מהבית לא עומד להיעלם: שוק העבודה לא צפוי לחזור למה שהיה בעבר, וכל ארגון יצטרך למצוא את האיזון הנכון ביותר עבור כל אחד מעובדיו – האיזון שבין מספר ימי ושעות העבודה מהבית ומהמשרד. HRus.


סומך, ס., תירוש, א., ובן-מאיר, א. (2021). שוק התעסוקה בשיא משבר הקורונה ולאחריו. מאיירס ג'וינט – ברוקדייל.


קאיה, ר. (2021). פוסט-קורונה: כיצד מנהלי משאבי אנוש צריכים להתמודד עם המציאות החדשה? ל- HR יש תפקיד מהותי בחזרה לשגרה ביום שאחרי הקורונה. משימור וטיפוח מחוברות העובדים והתרבות הארגונית ועד להאצה טכנולוגית, זומפת הדרכים שמובילה את מנהלי משאבי האנוש לשיפור התוצאות העסקיות של הארגון. .AVIV AMCG


Chaudhry, A., & Rosenbloom, A. (2021). 3 strategies to help employees thrive in the new “normal.” Harvard Business Review.


Chhaya, N. (2022). Setting career priorities when everything is uncertain. Harvard Business Review.



Dhingra, N., Samo, A., Schaninger, B., & Schrimper, M. (2021). Help your employees find purpose—or watch them leave. McKinsey and Company.


Dondi, M., Klier, J,., Panier, F., & Schubert, J. (2021). Defining the skills citizens will need in the future world of work . McKinsey and Company.








Perez-Nebra, A., Sklaveniti, C., Islam, G., Petrovic, I., Pickett, J., Alija, M., Bal, P-M., Tekeste, M., Vukelic, M., Sandiso, B., & Sanderson, Z. (2021). COVID-19 and the future of work and organisational psychology. SA Journal of Industrial Psychology, 47(0), a1854.




===============


[1] ד"ר בני בנימין, פסיכולוג תעסוקתי מומחה-מדריך, עורך אדם ועבודה, עורך אקדמי עצמאי, babenjamin@gmail.com

bottom of page