top of page

פודקאסטים – רדיו העל של העולם החדש. למה אתם חייבים לעצמכם את הדבר הזה? יובל שפיר

סבתא שלי אהבה ליצור אמנות בסטודיו שלה ('האטלייה') תוך כדי הקשבה לטרנזיסטור במשך שעות. היא שמעה הכל. חדשות, שירים, ריאיונות, פרסומות... החיים שלי נעים בקצב מהיר יותר. אין לי זמן לקרוא אפילו את מה שאני מוכרח לקרוא, ואין לי סבלנות לשמוע פרסומות.

מאז שגיליתי את הפודקאסטים, חיי השתנו. השדרנים המעולים בעולם, בתחומים המעניינים אותי ביותר, בכל זמן שארצה, בלי פרסומות – במרחק לחיצה על מסך המגע שלי.


אני יודע מה קורה בכלכלה העולמית. אני מכיר תיאוריות חדשות וחוקר עליהן עוד, אני משלב סיפורים מאלפים מהפודקאסטים בחדר הייעוץ ובסדנאות. אני מבין קצת יותר טוב את העולם הזה ומרחיב את המשרעת הרגשית שלי עם כל פרק שאני שומע. אני נכנס לראש וללב של אנשים בקצה השני של העולם. ויותר מכל – אני נהנה מכל רגע. עם חלק מהשדרנים שמלווים את חיי כבר שנים – אני מרגיש בבית, כאילו הכרנו.


זה מדיום מדהים, אינטימי, יצירתי ומרגש. כשאתה מוצא פודקאסט שאתה מתחבר אליו – זו מתנה ממש.


איך מגיעים לזה?


אם אין לכם מושג על מה אני מדבר, עיצרו לרגע. קחו את הטלפון הסלולרי שלכם, והורידו אפליקצית פודקאסט.

אם יש לכם iPhone, הורידו את podcast שהיא אפליקצייה של אפל. אם יש לכם אנדרואיד, יש לכם הרבה אפשרויות, חלקן הגדול בחינם. אני אישית משתמש ב-Pocket Casts, שעלתה לי 4 דולר.


כך או כך, יש לכם אופציה של search או discover, בה אתם יכולים לחפש שידורי פודקאסט לפי מילים, ולהאזין להם בזמנכם החופשי. חפשו את 'עושים היסטוריה', ואת 'פופקורן', את 'סיפור ישראלי' ואת 'Invisibilia' ומשם תמשיכו לבד. יש סיכוי לא רע שברגעים אלה ממש, חייכם השתדרגו לעד.


לגיליון הזה של 'עושים היסטוריה', ראיינתי שני שדרני פודקאסט מאוד מעניינים ורלוונטיים לאנשי פיתוח קריירה, ובאופן מפתיע או שלא, דומים בצורה מפתיעה: רן לוי מ-'עושים היסטוריה', וליאור פרנקל מ-'פופקורן'.

שניהם מהנדסי חשמל וורקוהולים מהטכניון, אחד כמה שנים לפני גיל 40 והשני קצת אחרי.

שניהם יצאו בעקבות משבר ממסלול הקריירה הקונבנציונלי, והם מתנסים במודלים חדשים של התפרנסות.

שניהם פיתחו סגנונות הגשה מקוריים שמזהים מיד. שניהם כתבו ספרים. שניהם מסבירים קונספטים מורכבים בעזרת מטאפורות שכל ילד מסוגל להבין.

לשניהם השקפות מעניינות על קריירה ועל החיים בכלל, והם מספרים סיפורים על קריירות של אנשים.

ויש, כמובן, גם הרבה שוני.

רן לוי מספר על אנשים שמסקרנים אותו כי הם בנו קריירה על תשוקה גדולה בתחום מדעי או טכנולוגי, וליאור פרנקל מראיין אנשים שמסקרנים אותו כי הם בנו מסלול קריירה מקורי בדרך ייחודית.

רן הוא איש משפחה עם משכנתא, שאהב מאד את העבודה שלו ברפא"ל, וחשש לעזוב את המסלול הקונבנציונלי. הוא עדיין מתכנת בלילות.

ליאור הרגיש קרע פנימי גדול, ומה שאמר לו לעזוב ולעשות משהו אחר היו כאבי הגב.

ולמען האמת, ברמה האישית והסגנונית, הם אנשים שונים מאוד.

את שניהם היה לי עונג גדול לראיין.


קריאה מהנה והאזנה נעימה.


bottom of page